Holland 2012 - Piet Oudolfi aed 12. okt

vesneri · Kommentaarid: 3
 Piet Oudolf on tänapäeva üks mõjukaim maastikudisainer maailmas. Ta lõi uue koolkonna nn Uus laine taimestamisel (New Wave Planting). Ta loob lausistutusi mängides kõrgete püsikutega, nende struktuuri, värvi ja vormiga. Ta on kirjutanud mitmeid raamatuid ja projekteerinud aedu-parke paljudes riikides. High Line (New York City, Battery Park (New York City), ABN Amro Bank (Holland, 2000), Hoogeland, hiiglaslik autoparkla katusaed Millennium Park (Chicago), Trentham (Suurbritannia) jt.



Piet Oudolf väga lahkelt meie reisiseltskonnaga vestlemas, jagas soovijatele autogramme ning tegime ka ühispildi.

Piet Odolfist on pikemalt kirjutatud ühes aiablogis (Kiskjasiili (aia)raamatublogi). Refereerin sealt.
    Ta alustas oma karjääri 1976 aastal Hollandis, Haarlemi linnas. Teda huvitas eelkõige see, kuidas taimed kasvavad ja oma esimestel tööaastatel liikus ta ringi rohkem botaanikute ja ökoloogide kui aednike-kujundajate seltskonnas. Oudolfi edasiviivaks jõuks oli frustratsioon, mida tekitas 1970 ndatel Euroopa aianduses kehtinud range reeglistik. Leidmaks uusi "hea iseloomuga" (good character), taimi, (pikem õitsemise aeg, huvitav seemnekupra kuju ja struktuur), suundus ta aianditesse üle terve Euroopa. "Need aiad olid ilusad, aga ma otsisin midagi, mis oleks erinev ja spontaansem", ütleb Oudolf. 1982. aastal kolis Oudolfide perekond Hollandi külakesse Hummelo ja rajas sinna aiandi, mis sai varsti tuntuks oma eriliste taimede poolest. Piet Oudolf oli aastakümneid tuntud ka kui taimekasvataja.
     Piet Oudolf kasutab maastikukujunduses püsikuid, et luua muljet aastaaegade vaheldumisest ja tekitada puhtaid abstraktseid värvimustreid. Üks tema põhimõte on "The flower, that short evanescent firework of color, is "icing on the cake. What you really need are plants that are going to perform after they stop flowering."  Aednikuna valib ta püsikuid pigem nende kuju ja struktuuri kui õitsemise järgi. Õitsemise aeg on nii lühike, me vajame selliseid taimi, kes on ilusad ka enne ja pärast õitsemisaega, õied on lihtsalt boonuseks.
     Oma sõnavõtus Chicago Botaanikaaias ütleb Oudolf, et me püüame luua aeda (dogma) vabalt. Me ei lõika tagasi, kui raamat ütleb, et peab lõikama. Me teeme seda siis, kui me seda õigeks peame, kui see tundub ilus. Iga taim meie aias on lubatud, kuni ta näeb hea välja ja peab end kenasti üleval.
    Piet Oudolf kasutab oma aedade loomisel detailset taimede paigutust. Tavalise lihtsa ja lineaarse kõrguste ja värvide hierarhia asemel võiks seda võrrelda muusikapalaga, mis kasutab kordust, motiivi, mis varieerub nii suuruselt kui skaalalt. Oudolf kasutab maatriksit, millesse lisatakse suuri taimegruppe, mis on rõhutatud üksikute väiksemate, suuruselt ja värvilt erinevate taimegruppidega. Aeda kujundades arvestab ta taimede väljanägemisega igal aastaajal. Nagu ta ise ütleb, et ta kasutab kujunduses neljamõõtmelisust, neljas mõõde on mõistagi aeg.












Piet Oudolf rääkis mõne sõnaga oma  raamatust.
Saime teada, et lisaks suurele hulgale fotodele, on seal ka peenarde istutusskeemide näidised.

Mõned pildid, mis ma tegin tema aiast.






















Kommentaarid: 3

tea
väga head pildid sul! Ilus vaadata! :)
Albert
Chicago Millenium Park on ilmselt tema suur läbikukkumine- täielik õudus, mis puudutab taimestikku.
iebecmzire
http://100mgcheapest-price-viagra.com/ - 100mgcheapest-price-viagra.com.ankor tadalafil-buy-5mg.com.ankor http://20mgprednisone-order.com/
Email again:

Lisa kommentaar